Nuffnang Ads

Tuesday 14 February 2012

stress ke aku ?

aku tak pernah menyesal...
bila aku dpt pindah
tp di miri,aku seronok...
seronok dgn kawan-kawan
seronok dgn pengalaman..
bila
aku dpt pindah,gembira hati bukan kepalang
namun, di sini
lain pula cabarannya...
aku nie,
kalau korg kenal aku...
seorang yg berfikiran positif...
sentiasa tenangkan hati
perasaan dan jiwaku..
aku dapat hilangkan tekanan
bila?
bila aku dpt tgk anak-anak murid aku..
aku tak kisah
tak kisah dgn beban kerja yg banyak..
sebab aku tahu
kerja tue dah jadi tanggungjwap aku..
amanah kepada ku
ikhlas dalam gajiku yg halal
aku tak pernah berkira...
waima aku terpaksa
rasa diperguna
diperkotak katik
tapi aku redha..
sebab kerja nie,aku yg pilih
tanpa paksaan...
tapi?
jangan perlekehkan aku...
nape susah sangat..
nak terima hakikat yang
setiap orang ada kelemahan dan kekurangan...
aku tak pernah luntur semangat aku...
semangat untuk mengajar
semangat untuk bekerja
semangat untuk laksanakan amanah aku
semangat untuk berbakti
tapi,
bila ada orang begini
aku jadi lemah...
lemah dengan sikap segelintir orang
orang yang dengki
bersifat tak telus...
biarlah
kerana aku percaya,
ada karmanya...
buat baik dibalas baik.....
katalah,
aku nie lurus bendul...
aku akui
tp jangan sampai mencabar kesabaranku....
sabar ku ada limitnya...
dan,
aku bukanlah kaki penyibuk...
memang aku banyak cakap
tapi itu bukan sebab
untuk aku jadi pembawa mulut
itu bukan aku
tak berminat
langsung tak ambil tahu....
sabarlah...
wahai hati.......

No comments:

Post a Comment